نوار نقاله نسوز – خطراتی که باید در مورد نوار نقاله بدانیم

نوارنقاله های نسوز طوری طراحی می شوند که در مواجهه با مواد اشتعال زا، کمترین خطر را ایجاد نمایند ، گاهی اوقات لازم است مواد مذاب توسط نوار نقاله از دل آتش خارج شده و به قسمتی دیگر برای انجام عملیات روی آن مواد ، انتقال یابند ، بنابراین باید در ساخت نوار نقاله های نسوز ، بیشترین دقت انجام شود تا نوار نقاله ها در برابر آتش مقاوم باشند و خود نوار نقاله آتش نگیرد ، زیرا اگر نوار نقاله آتش بگیرد ، آتش را به قسمتهای دیگر انتقال داده و باعث آتش سوزی در کارگاه می شود. از آنجایی که با افزایش سرعت هوا، تشخیص دود و آتش کمی سخت می شود، ممکن است نوار نقاله آتش بگیرد و کارکنان و متصدیان ، آتش را نبینند و آتش توسط نوار نقاله به قسمت دیگر کارگاه یا کارخانه منتقل شود و در آنجا ایجاد آتش سوزی نماید. لذا قبل از هرچیز در این مکان ها باید تجهیزات تشخیص آتش و نیز تجهیزات آتش نشانی و مهار آتش ، پیش بینی شود. دمای بالا و گرمای زیاد می تواند منجر به فروپاشی نوار نقاله شود ، پس باید در ساخت نوار نقاله از مواد درجه یک و متناسب با وظیفه نوار نقاله استفاده شود

.اگر روی نوار نقاله ، موادی قرار دارد که در حین انجام عملیات صنعتی ، ممکن است از خود دود سمی ایجاد نماید ، باید حتما تدابیر لازم در این زمینه از قبل در نظر گرفته شده باشد تا آسیبی به کارکنان و کارگران نرسد ، در این مواقع بهتر است از دستگاه های اتومات و ربات ها برای کار استفاده شود و نیروی انسانی از پشت شیشه و از طریق دوربین و خارج از محیطی که عملیات صنعتی و تولیدی انجام می شود بر کار نظارت نموده و کار را پیش ببرد.

برخی نوار نقاله ها طوری طراحی می شوند و از موادی ساخته می شوند که آتش نگیرند و یا اگر به هر دلیلی توسط یک منبع آتش خارجی مشتعل شدند، آتش را خاموش کرده و انتشار آتش را به حداقل برسانند. این تسمه‌های نقاله ضد الکتریسیته ساکن هستند، به این معنی که مقاومت الکتریکی را برای جلوگیری از ایجاد الکتریسیته ساکن ایجاد می‌کنند.

برخی از اقداماتی که می تواند در پیشگیری از خطر آتش سوزی احتمالی نوار نقاله ها موثر باشد عبارت است از :

در محیط کار، مواد آتش زا و موادی که مشتعل می شوند و ممکن است آتش را زیادتر نمایند حذف و کنترل کنید

منع روشن کردن سیگار و استعمال دخانیات در محیط کار الزامی است.

اصطکاک به وجود آمده از خرابی مکانیکی درایوها، قرقره‌ها، اسکراپرها، تراز تسمه و ردیابی می‌تواند منجر به گرم شدن و احتراق شود

استفاده از اینترلاک های صحیح کنترل فرآیند، داشتن برنامه های نگهداری پیشگیرانه قوی و بازرسی های بصری منظم مهم است.

حتما نوار نقاله مناسب کار خودتان را سفارش دهید و استفاده نمایید

برای خرید و سفارش ساخت نوار نقاله با ما تماس بگیرید . این مجموعه آماده ساخت نوار نقاله و نوار نقاله نسوز مورد نیاز شما می باشد.