نوار نقاله نسوز ، روش ساخت نوار نقاله نسوز و شرایط استفاده نوار نقاله نسوز

برخی نوار نقاله ها برای محیط هایی با گرد و غبار و یا محیطی که گاز قابل اشتعال وجود دارد، ساخته می شوند. برای مثال ممکن است در برخی محیط ها گرد و غبار زغال سنگ وجود داشته باشد و یا موادی که قابل اشتعال هستند در محیط کارگاه یا کارخانه وجود داشته باشد. در این موارد باید حتما از نوار نقاله نسوز و ضد آتش استفاده نمود. در این شرایط، نوار نقاله نباید ایجاد الکتریسیته ساکن نماید ، زیرا باعث ایجاد جرقه و آتش سوزی در محیط کارگاه یا کارخانه می گردد. نوارنقاله ها باید طوری نصب و جایگذاری شوند که بار الکتریکی را از طریق دستگاه و سازه ، به زمین منتقل کنند ، در واقع سازه باید الکتریسیته نوار نقاله را جذب و به زمین منتقل سازد.

پس باید در نظر داشت که سازه و تجهیزات و دستگاه ها در محیط هایی که مواد قابل اشتعال وجود دارند ، بسیار حساس هستند و باید خیلی دقیق و کاربردی طراحی شوند ، اگر سازه نتواند الکتریسیته نوار نقاله و یا قسمتهای دیگر دستگاه را جذب نماید و آن را به زمین منتقل نماید ،آتش سوزی در محیط کار به وجود می آید و باعث خسارات جانی و مالی می گردد.

خواص ضد الکتریسیته ساکن در یک نوار نقاله نیز نشانه کیفیت بالای نوار نقاله است. نوار نقاله ها و لاستیکهای دور آنها از اجناس مختلف ساخته می شوند برای محیط هایی که مواد قابل اشتعال در آنها وجود دارد ، بهتر است از لاستیک هایی استفاده شود که در مواد سازنده آنها ، کربن سیاه وجود دارد، هرچه کربن سیاه استفاده شده برای لاستیک های دور نوار نقاله از کیفیت بالاتری برخوردار باشد ، خاصیت ضد الکتریسیته ساکن آن بهتر خواهد بود.

در برخی ازلاستیک ها و ادوات جانبی نوار نقاله های نسوز ممکن است از موادی استفاده شود که ویژگی خود خاموش کننده دارند. برای مثال در برخی مواقع ممکن است در کنار نوار نقاله از مواد لاستیکی استفاده شود که در این شرایط حتما باید از لاستیکهای با کیفیت بالا و مقاوم در برابر شعله استفاده شود و در مواد سازنده آنها از مواد خاموش کننده نیز استفاده شود.

نوار نقاله های با کیفیت ، در برابر شرایط مختلف مانند ساییدگی نیز مقاومت خوبی از خود نشان می دهند.

برای خرید نوار نقاله و سفارش ساخت نوار نقاله با ما تماس بگیرید ، این مجموعه آماده ساخت نوار نقاله و ساخت نوار نقاله نسوز می باشد.